BRAINPOP
- od roku 1999
- Animované edukativní pomůcky pro žáky i učitele
- řada zahraničních ocenění
- placené
- Brainpop Jr. – pro děti
- Brainpop – pro dospělé
- Brainpop ESL – na výuku angličtiny
- Bradinpop Espanol – na výuku španělštiny
- Gameup – portál s naučnými hrami
- Může sloužit pro samostatné učení, skupinové učení nebo dokonce učení ve třídě
- My Brainpop – zde si můžou jednotlivci nebo třídy zapisovat již splněné kurzy, hry a další aktivity. Zároveň dochází k porovnávání výsledků napříč jednotlivci, skupinami, třídami a školami
- Učitel může vybírat z jednotlivých modulů (kvízy, hry, videa, prezentace aj) tak, aby sestavil plán třídě přesně na míru a to napříč obory (i humanitní vědy)
- Mobilní aplikace
- Teachers community – setkávací platforma pro učitele z celého světa, která slouží k výměně zkušeností, materiálů, atd.
- Academic standarts tool – vyhledávací systém, který podle zvolených kritérií (místo/předmět/stupeň vzdělání) vyhledá ideální materiály/pomůcky k výuce
- Brainpop se v současnosti používá na 20% Amerických škol
- Animované hry, filmy, kvízy, mobilní aplikace, publikace aj
Hlavní devíza: multimediální a interaktivní obsah, rozmanitost nástrojů
nuttyscientists.com
- Od roku 1996
- Přední světový poskytovatel interaktivních výukových programu pro děti (napříč obory)
- každým rokem projde jejich programy více než 5 milionu dětí!
- 147 poboček v 35 zemích světa
- Pro děti ve věku 4-16 let
- Přední světové ocenění (asociace učitelů aj)
- In-class workshopy
- Campy/tábory
- Vědecké shows
- Osvětové kampaně
- Věda na klíč pro velké společnosti (Coca-cola, Nike, National Geographic, Volvo aj)
- NEMAJI INTERAKTIVNÍ PORTÁL – osobní kontakt, interakce, vše naživo
- Vlastní výukové a osvětové pomůcky (pokusy, videa, kvizy, publikace aj) – nejsou přístupné online
- Franchise politika – v ČR není, nejblíže v Německu
Hlavní devíza: Osobní kontakt, názorná výuka, rezignace na multimediální webovou platformu
Wonderville
- Interaktivní portál portál pro děti
- Mezinárodní ocenění za povzbuzování dětské zvědavosti a touhy objevovat
- Matematika a věda
- 30 interaktivních her (vlastní vývoj)
- Puzzle, křížovky, kvízy
- Videa z praxe (ne educlipy) – například představení konkrétního vědce, jeho práce a jeho jednoho pracovního dne /pracovní náplně. Pro pochopení toho, co doopravdy znamená být vědcem v konkrétním oboru a případné nasměrování dětí k jejich budoucí kariéře.
- Edukomiksy
- Science facts – něco jako online encyklopedie, naučné texty
- Návody na experimenty
- Rozhraní zvlášť pro studenty, učitele a rodiče.
Hlavní devíza: Multimédiální webová platforma – hry a kvízy. Netradiční přístup k formátu videa (ne educlipy či naučné dokumenty).
ASK DOCTOR UNIVERSE
- Krásně jednoduchý koncept
- Jen okno, kde dítě položí otázku, na kterou chce znát odpověď
- v co nejkratším termínu přijde na email odpověď – samozřejmě vhodně zvolenou formou a s potřebnými materiály, případnými odkazy na věci co s tématem souvisí (kam dál)
- Funguje pod Washington State University
- Archiv zodpovězených otázek
- Příklad otázky: Co uvidíš ze země, když se mezi zemí a měsícem ocitne černá díra (tzn. nejen triviální otázky)
Hlavní devíza: Originální a snadno realizovatelný koncept
Amusement Park Physis
- Jedna velká interaktivní hra
- Děti řeší rébusy a tím se učí
- Motivace skrze splněné úkoly
- Rezignace na materiály a další podpůrné nástroje – jen herní rozhraní
- Funguje pod LEARNER.OGR – viz LEARNER.ORG
Hlavní devíza: Propracována a rozsáhlá interaktivní hra – rezignace na ostatní formy výuky.
Popularně vědecké stránky/portály – TOP 15 | UDÁJE Z ČERVNA 2014
1 | HowStuffWorks 19,500,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
|
2 | NASA 12,000,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
|
3 | Discovery 6,500,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
|
4 | LiveScience |
|
5 | ScienceDaily 5,000,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
|
6 | ScienceDirect 3,900,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
|
7 | Space 3,500,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
|
8 | ScientificAmerican 3,300,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
|
9 | Nature 3,100,000 – Estimated Unique Monthly Visitors. |
|
10 | PopSci 2,800,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
|
11 | SmithsonianMag 2,500,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
|
12 | TreeHugger 2,200,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
|
13 | NewScientist 1,100,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
|
14 | ScienceMag 900,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
|
15 | RedOrbit 500,000 – Estimated Unique Monthly Visitors |
SPOLEČNÉ RYSY:
- Zaměřují se na širokou veřejnost (tzn. laici i odborníci)
- Exaktní fakta nenásilnou/popularizační formou
- Magazínová forma
- Blogy a novinky ze světa vědy
- Přesahy do populární kultury (filmy, design, hudba aj)
- NEJSOU INTERAKTIVNÍ
- NEJSOU MULTIMEDIÁLNÍ – k textům pouze videa (na vysoké úrovni)
- Často mají vlastní sub stránky s více interaktivní/multimediální formou, které jsou zaměřené na konkrétní skupiny uživatelů (děti, vědci, kutilové aj)
- V podstatě koncept: Každodenní novinky a zajímavosti ze světa vědy – to jim zajištuje pravidelné návštěvníky (jsou neustále aktuální i na sociálních sítích)
LEARNER.ORG
- Profesionální materiály pro učitele napříč osnovami/obory
- Naučná videa
- Video kurzy
- Blog a Novinky
- Plány/scénáře výuky
- interaktivní hry
- Školení/kurzy pro učitele
- Distanční studium
- Workshopy
- Řazení podle třídy/věku studentů (přizpůsobivé) – filtr, který najde materiály na míru cílové skupiny a požadavkům lektora